22 Niezmienne Prawa Marketingu – Notatki

  1. Lepiej być pierwszym, niż lepszym
    1. Pierwszy człowiek na księżycu – Armstrong
    2. Drugi?
  2. Jeśli nie możesz być pierwszy w swojej kategorii, stwórz nową kategorię w której będziesz pierwszy
  3. Lepiej być pierwszym w umyśle niż na rynku
    1. iPhone nie był pierwszym telefonem z dotykowym ekranem
  4. Marketing nie jest bitwą produktów, a bitwą percepcji
    1. Donald Trump kazał pisać o sobie w brukowcach “miliarder”, mimo że nim nie był. Banki uwielbiały pożyczać mu pieniądze.
  5. Najmocniejszym konceptem w marketingu jest posiadanie słowa w umyśle klientów
    1. pampersy -> Pampers
    2. adidasy -> Adidas
    3. Fast food -> McDonald
  6. Dwie firmy nie mogą być właścicielami tego samego słowa w umyśle klientów
  7. Strategia marketing zależy od tego na którym szczeblu drabiny jesteś
    1. Lexus
    2. Bmw
    3. Fiat
  8. Długoterminowo każdy rynek staje się wyścigiem dwóch koni
    1. Nike, Adidas
    2. Pepsi, Coca-Cola
    3. Messi, Ronaldo
  9. Jeśli celujesz w drugie miejsce, Twoja strategia musi być zdeterminowana przez lidera
    1. Musisz pokazać się w opozycji do niego
  10. Z czasem kategoria podzieli się na dwie lub więcej kategorii
    1. Komputery -> laptopy, stacjonarne, notebooki, tablety
  11. Marketing daje efekt w dłuższym okresie czasu
  12. Istnieje niepohamowane ciśnienie na rozszerzenie marki (a prowadzi do zamieszania w umyśle klienta)
    1. Kilka rodzajów iPadów
    2. Kilka rodzajów MacBooków
    3. 7 smaków Coca-Coli
  13. Musisz z czegoś zrezygnować by coś zyskać
    1. Gdy Steve Jobs wrócił pod koniec lat 90 do Apple znacznie zredukował liczbę tworzonych produktów i niedługo potem wypuścił iPod-a rewolucjonizując świat muzyki
  14. Dla każdego atrybutu istnieje odwrotny, efektywny atrybut
    1. Coca-Cola w XX wieku była wyborem dojrzalszych osób. Pepsi reklamowało się jako marka dla  młodych.
  15. Kiedy przyznasz się do wady, klienci podadzą Ci zalety
    1. Listerine reklamował się hasłem – smak, którego nienawidzisz dwa razy dziennie
  16. W każdej sytuacji tylko jeden ruch wygeneruje znaczące rezultaty
    1. Coca-Cola mogłaby się reklamować – hej dzieciaki, jak już dojrzejecie, to mamy coś dla Was.
  17. Nigdy nie możesz przewidzieć planów konkurencji
  18. Sukces prowadzi do arogancji, a arogancja do porażki
  19. Porażka powinna być spodziewana i zaakceptowana
  20. Sytuacja często jest zgoła inna niż wynika to z uwagi mediów
  21. Pomyślne programy nie są budowane na chwilowej modzie, ale na trendzie
    1. Lepiej budować powoli, ale konsekwetnie niż wpaść w chwilową modę i opaść
  22. Bez odpowiednich funduszy, pomysł nie załapie
    1. Duże firmy często podbierają pomysły małych i realizują jako swoje

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *